Saturday 26 March 2011

Soalan dari si bodoh yang nak mintak pelempang!

9.34am  26/03/11
Meja Ofis yg bersepah

Assalamualaikum wbt..

Aku faham la…. in fact my aku sendiri selalu igtkan kawan² aku.. anything happen shud have a reason.. Sbb tu ada nya Qada’ & Qadar.. Takdir & Waktu & so on..

Jadi kenapa perlu wujudnya soalan² mintak kaki macam :-
Situasi : Ex-skoolmate wedding!
(dah 11 tahun tgglkan sekolah)

~ Wah.. jane.. dulu kat sekolah punya la kurus kering.. Kenapa kau dah debab skang nih? – Pttffttftf…. Aku gemuk sbb ubat la bodoh! Tp still aku tak ‘sekembang’ korg!

~ Eh jane… mane husband? Dah berapa org anak kau? (rentetan dari bentuk badan!)

~ Oh kau belum kawen? Eh..kenapa tak kawen lagi? - Kali ni lu betul2 bikin gua panas!!

~ Takkan la dah makin cantik mcm ni tak kawen² lagi….

Eh..nasib baik korg bagi soalan ni kat aku…& aku seorg yang tak pernah marah…(tak penah marah org depan² public la..) Kalau kau bagi soalan² ni semua kat kawan baik aku yg muka lagi cantik dari artis tu mmg masak la kau!

Lagi bengang bila masing² balik rumah.. Seorg minah yg 3 kali size badan aku & dah berkawen dan ade anak seorg yang aku jumpa di majlis tersebut update status fb :

“Hairan dengan perempuan² zaman sekarang.. Umur dah meningkat… Dah bekerjaya.. Dah boleh kahwin tp still tanak kawen…tak nak elah maksiat….” then komen² dr rakan² yg sama size dgn dier pun berderet..

Pukitiang punya gemok!!!! Ang igt ang dah kawen dulu dari kami ang confirm bahagia smpai ke tua ka? Awat status fesbuk ang asyik² bunyi macam org kecewa? Dekat wall ang puji mak mertua ang berbakui tp tym chat ngn kawan² ang kutuk mak mertua ang mintak dia mati cepat!

Kenapa aku..dia..mereka..tak kawen lagi????? Adalah sebabnya.. perlu ka kami dok teriak ceghita kat org apa masalah kami? Semua yg berlaku mesti ada sebab.. ang kawen pun aku rasa bersebab kot.. sbb apa? Tuh ang sorg jer yang tau dah la.. Aku tak minat nak tau pun!

Kawan² perempuan aku yg belum kawen pun bukan stok² muka pecah tanah or rumah! Semua muka Cung-melecung mengalahkan artis.. Family depa pun leh tahan kaya..yg tak kaya sgt pun tetap kawan aku pegang jawatan besar kat organisasi dia… aku sorg ja la tak berapa sgt la… Tapi kami ada sebab masing² kenapa masih membujang..

Dan sebagai hamba-Nya…aku yakin.. Dia dah tentukan sesuatu yang lebih baik utk kami semua selepas segala onak duri hidup yang kami semua dah lalui…

Always bear in mind that anything happened to us should have a reason! Allah would never let things inadequately.. Allah will never miss a glance from His servant.. from us..


~Currently listening # Fuck You by Lily Allen~

2 comments:

Abang Zam said...

ahaha..kau marah ni..tapi kalau aku, aku pun panas weh..chill lah..

mulut orang memang susah nak jaga

Jane Doe said...

Haha.. tu lah.. Lagi susah nak jaga mulut org yg bercakap tak pakai otak nih...!
Cepat sgt rasa hidup tu dah sempurna...!

Perjalanan hidup aku..kau..dia dan mereka masih jauh wehh... We cant predict our future!