Monday 28 March 2011

Earth Hours la sangat...

10.30am 28/03/11
Meja Pantry Ofis

Assalamualaikum wbt...


Kenapa Earth Hours? Bukan Earth Hour ke? Nih aku nak cerita...
Korang sambut earth hour? Buat pertama kali tahun ni aku berkesempatan berada di rumah.. lagi best bile bersendirian..

Aku sms semua org 15minit awal sebelum pukul 8.30 suruh matikan suis utama.. takat matikan lampu je kau cakap kau ikut saranan..baik kau balik umah pi ketuk kpala kau dgn penukul!


Jam tepat menunjukkan pukul 8.30 mlm.. aku bingkas bangun dari sofa.. g suis utama.. aku petik...
Bergelap la seluruh rumah.. Aku duduk kat balcony luar.. perhatikan block hadapan dan sebelah..
Ramai yg tak faham @ maybe tak ambik kisah kot.. dari bilik smpai ke ruang tamu terang benderang..

Bosan pulak.. masuk dlm.. baring atas sofa.. biarkan sliding door terbukak luas.. Giler nak tutup.. mau berlendir aku berpeluh nnti..

Kejap² aku peratikan jam yg besar gadang kat dinding.. Aku pejamkan mata..layan perasaan..

'Ting..ting....' Bunyi grill kene ketok.. 
Ish..sapa yg datang nih? Aku bangun g bukak pintu...

'Oh..kau.. Apsal tak bagitau nak dtg? Masuk lah..' 

Kwn aku..lelaki pulak tu.. Aku dah lama suka kat dia nih.. Tp takat suka jer la.. Dia takde pun tunjuk tanda² dia pun suka kat aku jugak..

Aik..mamat nih sorg jer.. Hilang akal ke dtg rumah aku mlm²..sorg plak tu.. Malaysia ni dol..bukan Amarica..


Tanpa banyak bunyi dia pun masuk.. aku kunci grill & tutup pintu semula..
Dia duduk di sofa.. sunyi.. aku pun jadi blur.. tp tanak la sunyi².. dah la tgh bergelap.. 
Otak aku berkecamuk..nak bukak lampu or teruskan niat aku sebagai manusia yg cintakan alam sekitar.. Aaaahh...lantak la.. Demi bumi kita yg hampir binasa ni.. Aku rela bergelap.. Lagipun cahaya dari luar masih mampu menerangi kesuraman ruang tamu aku..


'Kau dok jap eh.. Aku ambik air.. tapi air kotak jer la..'
Aku berlalu..capai torch lite... masuk bilik..carik tea candle yg aku simpan byk2...
Bukak fridge ambil air kotak dua... nasib baik baru jer matikan suis.. still sejuk lagi..
Aku letak atas meja depan sofa..nyalakan candle.. & hulur air kotak kat dia..aku pun duduk sebelah dia..

'Kau dtg kenapa eh? Kau kenapa senyap jer ni?' Aku mula bersuara bila aku tgk dia mcm langsung tanak cakap ape².. Dia diam.. sedut air kotak dalam².. letak atas meja..

Tiba² dia pusing mengadap aku... Aku panik..alamak.. kenapa dia nih?
Lupa nak bagi tau..mamat nih mmg jenis soft spoken...tak lincah... Pasai tu aku suka..mmg kontra abeh ngn aku yg kuat pot..pet..pot..pet nih..  Dia pegang bahu aku supaya mengadap dia.. Dia trus peluk aku..


Aku meronta...tolak dia sekuat tenaga.. Makin erat dia peluk aku... cuba merebahkan aku kat sofa..
'Apa ni Fir (bkn nama sebenar)?? Kau ni dah gila ke?' Aku meronta lagi sekuat tenaga...Fir dah tak macam Fir yang aku kenal..yang aku suka selama ni.... Aku tak suka lelaki² ganas mcm nih! Phuiii.. Aku ludah muka dia aku sepak telo dia.. Aku gulingkan badan aku jatuh dari sofa..
Bedebab aku jatuh mcm nangka busuk.. Aku bangun..tgk Fir dah takda....



Aku raup muka..mengucap.. Aku terlelap rupanya...Fuhhh..nasib baik mimpi.. So Fir masih lagi lelaki idaman aku.. hehehe

Aku peratikan jam.. Makkkkkk Aiihh... Dah pukul 12.30am..

Kali ni aku bukan sekadar ikut saranan.. Malah berlebih² lagi... Mmg sifat semulajadi perempuan kot suka berlebih² dalam setiap hal yang dilakukan...



Earth Hour aku menjadi Earth Hours.... 4 jam aku matikan suis utama.. Naya ayam gergasi..sotong kurita ngan sirip ikan paus yang aku smpan dlm freezer tuh!






~Currently listening # Somewhere Over the Rainbow by Israel Kamaka Iwole~

2 comments:

Abang Zam said...

kahkahkah..asal kau tak kena rogol weh!
entry aku pasal remaja onani time earth hour

kahkahkah

Jane Doe said...

Gila kene rogol ngn mamat yg aku admire...
Huhhh..rugi2..
Mimpi kawen ngn dia & having 1st nite lain la.. Sure aku carut² kalau aku terjaga..!